M
© 2022 JurnalismOnline. Toate drepturile rezervate.

Cum incepi sa vinzi produse cosmetice online?

Industria produselor cosmetice este una infloritoare. La fel se poate spune si despre magazinele de cosmetice online, care au luat avant de la inceputul crizei sanitare. Oamenii s-au obisnuit sa cumpere online, din acest motiv este un moment oportun pentru a lansa o afacere online cu produse cosmetice.

Ce presupune acest lucru? Nu trebuie sa ai propria linie de cosmetice pentru a incepe o astfel de afacere (daca doresti poti face acest lucru mai incolo, cand vei avea suficiente resurse). 

Pentru inceput, trebuie doar sa gasesti furnizori care sa ofere produsele potrivite pentru magazinul tau online.

Desigur, sunt si alti pasi de parcurs pentru a lansa o afacere. Daca te intereseaza acest domeniu si simti ca ti se potriveste, iata ce trebuie sa stii. 

Pune la punct partea legala a afacerii tale

Pentru a vinde in cadrul unui magazin online, trebuie mai intai sa infiintezi o firma. Asadar, primul pas este intocmirea documentelor necesare. Fara sa ai o firma, va fi imposibil sa faci contracte cu furnizori, transportatori, curieri si alti colaboratori. In plus, risti amenzi si probleme cu legea.

Pentru a deschide o firma, vei avea nevoie de un nume. Numele companiei ar trebui sa fie unic, relevant pentru afacerea ta. Vezi daca este disponibil si un domeniu online pentru acelasi nume (este necesar pentru magazinul online). 

Asigura-te, de asemenea, ca produsele pe care le vei vinde respecta legile si standardele in vigoare. Recomandarea este sa colaborezi cu furnizori/producatori de incredere, ce iti pot pune la dispozitie documentatia referitoare la produse (analize de laborator, teste de siguranta a sanatatii, certificate de calitate si conformitate). 

Stabileste ce tip de produse cosmetice vei vinde

Lansarea unei afaceri necesita un plan de business. Iar planul de business trebuie sa contina si tipul de produse pe care il vei vinde, potrivite pentru bugetul si resursele tale.

Poti vinde produse de ingrijire a pielii (corp si fata), produse de machiaj, produse cosmetice bio sau produse handmade. Da, poti crea propria linie de produse cosmetice, daca detii retete in acest sens. In acest caz, va trebui sa respecti normele sanitare si standardele in domeniu.

Daca alegi sa vinzi produse gata facute, de la anumite brand-uri, vei sari peste faza de productie. Dar va trebui sa gasesti furnizori, sa compari liste de preturi, sa negociezi si sa pui la punct detaliile colaborarii voastre. 

De asemenea, va trebui sa gasesti cea mai buna solutie pentru ca produsele sa ajunga la clientul final (fie livrezi direct din stocul furnizorului, fie gasesti un mod de depozitare potrivit pentru un stoc propriu sau ambele). 

Incepe setarile magazinului tau online

Primul pas in crearea unui magazin online reprezinta achizitia domeniului. Ideal, ar trebui sa contina numele brand-ului tau (ex: numebrand.ro). Important este si certificatul SSL. Acesta reprezinta protocolul de securitate pentru site, iar clientii se vor simti mai in siguranta cand iti acceseaza site-ul. 

Alege o platforma eCommerce capabila sa iti acopere nevoile. Platforma Gomag ofera toate functionalitatile si aplicatiile necesare pentru a-ti lansa magazinul si a genera vanzari in cel mai scurt timp. 

In plus, nu trebuie sa te pricepi la programare sau sa angajezi firme IT pentru setarea magazinului. Poti face chiar tu toate setarile, cu putina rabdare. Gasesti informatie cu privire la tot ce trebuie sa faci in sectiunea de Suport Gomag.

Cunoaste-ti produsele foarte bine

Pentru a-ti vinde cu succes produsele online, trebuie intai sa le cunosti foarte bine. Asadar, studiaza fiecare produs in parte, pentru a putea raspunde intrebarilor clientilor si face recomandari, daca e cazul.

Ce trebuie sa stii? Vezi care sunt ingredientele principale, cum se utilizeaza corect, ce beneficii/avantaje ofera, in cat timp vor fi livrate si pentru ce tipuri de piele se preteaza (ofera specificatii clare atunci cand produsul se adreseaza unui anumit tip de piele).

Vezi cine iti sunt competitorii

E vital sa iti cunosti bine audienta targetata (potentialii clienti), si trebuie, de asemenea, sa iti cunosti competitia. Vezi ce vand, cum vand, ce strategii de marketing/promovare adopta, cum se adreseaza clientilor, ce nevoi acopera si ce nu acopera.

Aceste informatii iti vor permite sa vezi ce poti face tu in plus pentru a te diferentia. Poate gasesti aspecte ce nu sunt acoperite in prezent de competitori. Sau poate gasesti o modalitate diferita de abordare, ce te va ajuta in strategia de marketing.

Urmareste-ti competitorii periodic pentru a vedea evolutia lor. Cu siguranta vei observa ce nu fac ei foarte bine si ce valoare ai putea oferi tu clientilor, pentru ca acestia sa te aleaga.

Promoveaza-ti produsele, brand-ul si magazinul online in social media

Foarte multe persoane (in special femei) descopera produse cosmetice cu ajutorul canalelor de social media. Social media este o unealta eficienta in strategia de marketing si nu trebuie ignorata.

Cu ajutorul unui profil (de business) in social media, iti faci brand-ul cunoscut si consolidezi pozitia in piata. Alege acele canale unde isi petrece cel mai mult timp audienta targetata.

Creeaza postari cu produse ce pot duce clientul catre pagina de comanda din magazin, de unde il pot achizitiona. Cu cat este mai simplu procesul de comanda, cu atat vei avea rezultate mai bune.

Pe langa postari in social media (periodice si constante), foloseste-te si de blog, dar si de influenceri pentru a-ti promova produsele. Blogul poate arata utilizatorilor beneficiile produselor, precum si modurile de utilizare, iar influencerii extind audienta brand-ului tau.

Daca te pasioneaza domeniul beauty, poti transforma aceasta pasiune intr-o afacere de succes. Produsele cosmetice se vand bine, in special daca reusesti sa gasesti abordarea potrivita. 

Tine cont de sfaturile de mai sus, pune-le in aplicare si vei reusi in scurt timp sa pui pe roate un magazin online cu produse cosmetice. 

Urm.

Prec.

Introdu Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.