M
© 2022 JurnalismOnline. Toate drepturile rezervate.

Ce fel de anvelope ar trebui sa foloseasca masina mea?

Anvelopele  sunt o piesa fundamentala a vehiculului tau, iar aceia dintre noi care stiu putin despre ce este „siguranta” nu obosesc sa repete aceasta afirmatie de cate ori este necesar, pentru ca exista un obicei necuvenit din partea unor soferi care asteapta ca anvelopele lor sa fie complet „netede” sa se gandeasca doar la achizitionarea unora noi. Asta nu e cu siguranta un lucru bun de facut.

Ei bine, odata ce ai inteles cele de mai sus, si daca atunci cand iti verifici anvelopele iti dai seama ca poate ar fi trebuit sa iti schimbi setul de roti cu mult timp in urma, trebuie sa iti amintesti ca fiecare masina are nevoie de anvelope diferite.

Informati-va in mod corespunzator despre care este tipul potrivit de care are nevoie masina dumneavoastra este vital, deoarece consecintele transportului anvelopelor care nu sunt potrivite pentru vehiculul dumneavoastra sunt mai multe si unele foarte alarmante care variaza de la un consum mai mare de combustibil, o crestere a rigiditatii directiei, o uzura mai rapida a acestora, la probleme in pierderea puterii vehiculului si in aderenta anvelopelor la asfalt.

De asemenea, atunci cand se folosesc anvelope care nu sunt potrivite, acestea se pot deforma, rupe si deteriora foarte usor, crescand sansele de a suferi un accident de circulatie. Daca ignorarea schimbarii anvelopelor ti-a amenintat viata, cumpararea celor gresite iti va ameninta si economia.  Iata aici totul despre reconditionare jante.

Principalele considerente care trebuie luate in considerare la achizitionarea anvelopelor noi sunt:

  • Care respecta caracteristicile si dimensiunile recomandate de constructorul vehiculului.
  • Verificati codul DOT, care este o referinta speciala pentru fiecare vehicul. Pentru a afla despre acest cod trebuie sa consultati manualul de utilizare al masinii dvs.
  • Modelul benzii de rulare a rotilor trebuie sa aiba o adancime de cel putin 1,6 milimetri. Aceasta cerinta este foarte importanta, mai ales atunci cand se confrunta cu suprafete umede, deoarece, in functie de adancimea desenului, roata va avea o capacitate mai mare de a adera la suprafata si de a impiedica soferul sa piarda controlul. Majoritatea modelelor au ceea ce se numeste „indicator de uzura”, iar datorita acestui element puteti sti daca desenul a atins adancimea minima de uzura.
  • Verificati daca suprafata nu lasa vizibile blistere, deformari, fisuri sau fire libere. Este intotdeauna bine sa revizuiti cu atentie ceea ce este achizitionat, vizitati intotdeauna unitatile de vanzari care ofera incredere, securitate si garantie.
  • Asigurati-va ca anvelopa rezista presiunii aerului recomandate pentru vehicul. Nu trebuie sa sufere pierderi sau presiunea sa va varia drastic in functie de conditiile atmosferice la care este supusa in drumul prin care este circulata.

Concluzie: Cel mai bun mod de a evita uzura rapida a anvelopelor este de a asigura intotdeauna conducerea in conditii de siguranta. Evitati strazile sau drumurile cu crapaturi, gropi sau intr-o stare evident proasta. Nu accelerati excesiv, precum si nu franati intr-un mod grabit si brusc. Pe langa grija fata de starea optima a anvelopelor tale, aceste recomandari vor avea grija de integritatea ta fizica.

Ce sunt jantele auto?

Ansamblurile de janta si roti dintr-o singura bucata (vezi imaginea) pot fi obtinute prin turnare sau forjare.

In discutiile despre automobile, termenii roata si janta sunt adesea folositi incorect ca sinonimi, ca in rotile decorative fiind numite jante. Janta este, mai clar, doar o componenta a unei roti si poate fi achizitionata separat si inlocuita daca este deteriorata.

Folosit in sens larg, sau folosit la figurat, cuvantul rim poate insemna marginea exterioara a oricarui obiect circular.  Unii autori au grija sa foloseasca janta doar pentru portiunea exterioara a unei roti, unde se monteaza anvelopa, la fel ca janta unei cani de cafea sau a unui crater de meteoritinu se refera la intregul obiect. Un text de inginerie spune ca „jantele din aliaj [sunt] adesea numite incorect jante de aluminiu”.

Altii folosesc janta pentru a insemna intreaga parte metalica pe care se monteaza anvelopa, deoarece janta si roata sunt adesea turnate sau stantate dintr-o singura bucata de metal in loc sa fie distincte ca in cazul rotilor de sarma . In acelasi timp, „roata” se poate referi la intregul ansamblu rotativ, inclusiv anvelopa.

In utilizarea cailor ferate, suprafata conica de rulare a rotilor poate fi numita janta, banda de rulare a rotii sau anvelopa.

Rotile timpurii ale autovehiculelor au inceput cu roti de bicicleta cu jantele atasate de axa centrala prin spite. Pe masura ce vehiculele au devenit mai grele, s-au folosit roti de vagon cu spite din lemn cu jante de otel.

Ulterior, pe jantele rotilor din lemn au fost montate anvelope din cauciuc plin. Unele roti de automobile din lemn aveau o janta demontabila din otel, care era fixata pe circumferinta exterioara a rotii din lemn. Rotile care erau complet realizate din metal (piese simple sau multiple) s-au raspandit treptat in jurul anilor 1930.

Urm.

Prec.

Introdu Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.