M
© 2024 JurnalismOnline. Toate drepturile rezervate.

Recrutare personal: cele mai bune practici și metode

Un angajator trebuie să folosească o mulțime de canale pentru a ajunge la candidații potriviți. Conform studiilor, companiile mobilizează în medie 5 canale de recrutare pentru fiecare post vacant publicat. 

Scopul final al marketingului RH: utilizarea unor metode de recrutare personal care să personalizeze experiența candidatului, rămânând în același timp în concordanță cu cultura companiei și cu candidatul vizat. Din fericire pentru echipele de resurse umane, datorită exploziei practicilor inovatoare de recrutare, acum au de unde alege. 

Iată câteva din cele mai bune practici și metode de recrutare personal.

Caută cei mai buni candidați oriunde s-ar afla aceștia

Desigur, nu este întotdeauna posibil să găsești cele mai bune profiluri în cadrul unei rețele existente a unei companii iar acest lucru se aplică și atunci când vine vorba de angajare străini. Pentru a diversifica resursele umane, recrutorii inovatori vor trebui să iasă și să întâlnească candidații în habitatul lor natural. 

Recrutarea socială este unul din cele mai tari instrumente atunci când vine vorba de recrutare personal. Dacă compania este de acord să investească în gestionarea unei comunități de calitate, acest canal se poate dovedi eficient în descoperirea de profiluri noi și de candidați pasivi. Recrutorii nu se mai limitează la LinkedIn sau Viadeo. 

Designerii grafici sunt invitați să își „prezinte” candidatura în 10 secunde pe Vine sau Snapchat. Alte companii se invită la locul de muncă sau în itinerariile candidaților pasivi.

Avantajele acestei metode: Creativitatea anumitor campanii face ca oamenii să vorbească despre companie dincolo de campania de recrutare în sine! Recrutarea devine un eveniment de marketing de sine stătător.

Folosește job board

Job Board este un site generalist de locuri de muncă, un site care prezintă doar cele mai recente locuri de muncă, clasificate în funcție de tipul de contract (permanent, pe o perioadă determinată, job temporar sau freelance), de locul de muncă sau de salariu. 

Site-ul primește candidaturi centralizate (CV+ scrisoare de intenție+ date personale) într-o CVtecă și apoi pune candidatul în legătură cu recrutorul. Un job board prezintă numeroase avantaje atât pentru recrutor cât și pentru candidat:

  • Transmiterea rapidă și ușoară a CV-urilor;
  • Posibilitatea de a răspunde la mai multe anunțuri;
  • Ținerea la curent cu ce se întâmplă pe piața forței de muncă din sectorul tău;
  • Primirea de sfaturi din domeniul resurselor umane pentru a-ți spori atractivitatea și imaginea.

Folosește rețelele sociale

Utilizarea rețelelor sociale a devenit un mod de viață, în special atunci când vine vorba de găsirea unui loc de muncă sau de recrutare personal. Rețele precum LinkedIn, Twitter și Facebook sunt instrumente esențiale pentru prospectarea candidaților. 

LinkedIn rămâne cel mai popular deoarece recrutorii vor găsi profiluri din cele patru colțuri ale lumii. În ceea ce privește Facebook și Twitter, acestea sunt rețele care oferă mai multe detalii despre candidați (interese, planuri de carieră, etc).

Inbound Recruiting (Recrutare Internă)

Recrutarea Inbound, cunoscută și sub numele de Inbound Marketing, este o metodă de recrutare care devine din ce în ce mai populară în rândul managerilor și al departamentelor de Resurse Umane. Acest proces de recrutare constă în a lăsa candidați străini să vină în compania ta. 

Este o oportunitate pentru recrutori de a-și promova compania, valorile și punctele forte ale acesteia, pentru a atrage candidați calificați. Acest proces se bazează pe o strategie de marketing de conținut care este deosebit de bine adaptată la această sarcină. Provocarea acestei metode de recrutare prin abordare directă este de a crea o legătură de încredere și continuă cu viitorii candidați cu experiență.

Promovarea brandului/companiei

Pentru ca un candidat din străinătate să ajungă să își dorească să se alăture unei companii consultanță recrutare personal este esențială. Consultanții sunt cei care lucrează la promovarea și îmbunătățirea brandului/companiei. Candidații interesați vor afla mai multe lucruri despre companie pe cont propriu. 

Îngrijindu-se de brandul de angajator, care reprezintă imaginea companiei în afara acesteia, managerul sau directorul de resurse umane lucrează la viziunea companiei, la atmosfera de lucru, la valorile intrinseci ale companiei, la comunicarea internă și la managementul resurselor umane. 

Aceasta este o oportunitate pentru angajator de a-i invita pe cei care au lucrat sau lucrează în cadrul companiei să își împărtășească o opinie, care va avea în mod necesar un impact asupra recrutării internaționale.

Alege o firmă de consultanță în domeniul resurselor umane

Atunci când ești interesat de recrutare personal poți opta pentru o firmă de consultanță în domeniul resurselor umane. Firmele de consultanță sunt în general specializate în recrutare internațională. De fapt, este posibil ca acestea să aibă legături în zonele geografice în care compania dorește să își dezvolte activitatea. 

În același timp, agențiile de recrutare sunt familiarizate cu obiceiurile și cultura țării în cauză. Prin urmare, o firmă de consultanță este în măsură să ofere îndrumare și sfaturi solide, precum și să identifice tipul de profil cel mai potrivit pentru selecție.

Ce proceduri administrative trebuie urmate la recrutarea unui angajat străin?

Recrutarea de personal internațional implică adesea multă birocrație. Există o serie de etape de parcurs înainte ca un candidat să poată intra în România și să se bucure de aceleași beneficii ca un angajat al companiei tale.

Dacă candidatul provine din zona euro. Este mai ușor să recrutezi un candidat dintr-o țară membră a UE. Candidații se pot deplasa mai liber în zona euro. Pentru a lucra în altă țară UE nu este nevoie în general de un permis de muncă.

Dacă candidatul locuiește în afara Europei. Este necesar un permis de muncă pentru a ocupa un post. Managerul de resurse umane sau angajatorul trebuie să ceară această dovadă înainte de a aduce solicitantul în companie. Această autorizație poate fi o viză specifică, un permis de muncă temporar sau un permis de ședere specific.

Pe scurt, într-o perioadă în care competențele perfecte devin din ce în ce mai rare pe piața muncii, recrutarea internațională rămâne o alternativă extrem de avantajoasă pentru companii. Utilizând instrumentele potrivite, cele mai bune practici și metode de recrutare personal și planificând procesul de recrutare specializată, găsirea unui candidat internațional potrivit este simplificată.

Urm.

Prec.

Introdu Comentariu