La gradinita invata sa creeze rutine in afara casei
Toata lumea are nevoie de rutina. Acestea ajuta la organizarea vietii si la evitarea haosului. Copiii cresc mai disciplinati si mai structurati, desi este recomandabil sa gasim echilibrul pentru a evita rigiditatea si plictiseala.
A fi acasa tot timpul poate provoca plictiseala, iar copiii trebuie sa-si cunoasca imprejurimile. O optiune excelenta de a pleca de acasa este sa mearga la gradinita si sa se integreze in rutina lor dupa cum urmeaza:
- Trezirea la ora 6:20
- Ridicare din pat la ora 6:30.
- Merge la baie, imbracare, spalat pe dinti si iesit din casa la ora 6:50.
- Ia micul dejun sau pranzul in masina.
- Preluare de la gradinita la ora 16:00.
- Timp pentru a juca de la 16:00 la 17:00
- Pregatirea cinei la ora 5:00, cina la ora 17:45.
- Timp de baie la ora 18:30
- Petrece timp impreuna la ora 19:00.
- Uitat la TV de la 7:30 la 20:00
- Merge la baie si mergeti la culcare la ora 20:00.
- Dormit la ora 20:30
Pentru mai multe detalii, poti vedea gradinita din Sector 1 Bucuresti.
La gradinita isi dezvolta limbajul si regleaza emotiile
Cercetarea se refera la limbaj, dezvoltare sociala si competenta emotionala. Importanta gradinitei consta in faptul ca copilul se afla intr-un proces de adaptare la mediul inconjurator, invatand sa-si regleze comportamentul.
Intr-adevar, atunci cand copiii cunosc cuvintele pentru a-si exprima dorintele, sentimentele si nevoile, comportamentul lor incepe sa fie reglementat in functie de ceea ce se asteapta de la ei in anumite momente. Asa reuseste sa se raporteze optim la mediu, obtinand beneficii si satisfactii din partea acestuia.
Dupa cum afirma psihologii Daniela Vilca si Chamarrita Farkas, din Chile, „In primii trei ani, comunicarea este esentiala in dezvoltarea interactiunilor sociale si in organizarea comportamentelor. In aceasta etapa, copiii demonstreaza abilitati remarcabile de a intelege sistemul complex de simboluri si reguli care constituie limbajul.”
Gradinita pune bazele neurologice pentru invatarea care va veni la scoala
Neurostiinta a aratat ca nu exista o separare intre gandirea logico-rationala si intuitie si emotie. Toate acestea sunt combinate intr-o gradinita care exploreaza dimensiunea cognitiva a artei si a jocului.
Prin muzica, dans, pictura, teatru, poezie, desen, copiii pot comunica emotional diverse continuturi. Copilul invata jucandu-se si facand. Pentru cercetatorii María Muñoz si Alejandro Almonacid: „Jocul este un limbaj primitiv si profund, este povestea copiilor care, cufundati in lumea adultilor, scapa intr-un fel de stres.”
Importanta gradinitei este ca ofera copilului, o abordare a artei in toate dimensiunile ei. In special, pentru atmosfera de libertate autentica si spontana in care are loc contactul cu operele de arta si activitatea creativa in sine.
In acest stadiu, functia simbolica atinge cele mai inalte niveluri de dezvoltare. Soledad Caravaca Iniesta sugereaza, „familiarizarea copiilor cu lumea artei”, oferindu-le in acelasi timp posibilitatea de a-si exprima, experimenta, inova, crea, juca, simti, surprinde, fascina si dezvolta toate abilitatile lor, pe langa promovarea stimei de sine, a memoriei, a concentrarii lor. Pe scurt, ei traiesc ceea ce simt si simt ceea ce traiesc”
Arta in copilarie este un instrument care stimuleaza si sporeste imaginatia si capacitatea creativa a copiilor. Prin urmare, trebuie sa ocupe un loc de o importanta mai mare ca motor care conduce formarea viitorilor oameni de stiinta, cercetatori, ingineri.
Limba
Materia de limba de la gradinita ii pregateste pe elevi sa citeasca si pana cand vor fi pregatiti pentru clasa intai, vor incepe sa-si scrie numele. Programul include invatarea modului de a tine o carte in mod corespunzator, recunoasterea copertei din spate si a paginii de titlu si cunoasterea diferentei dintre o litera, un cuvant si o propozitie. Copilul invata, de asemenea, importanta ascultarii, a vorbirii in public si a notarii numelui sau.
Matematica
Elevii de gradinita invata principiile multor concepte matematice diferite. Ei vor invata despre numere invatand cum sa compare doua grupuri de obiecte si sa poata spune daca sunt egale. Ei vor invata, de asemenea, sa recunoasca cifre. Geometria include posibilitatea de a recunoaste, descrie si crea diferite forme. De asemenea, ei invata cum sa masoare, sa spuna cat este ora si sa recunoasca diferite monede.
Studii sociale
Studiile sociale la gradinita ii invata pe copii cum se schimba lucrurile in timp. Ei invata importanta legilor si reglementarilor si despre oamenii istoriei, precum si evenimente istorice si simboluri nationale, cum ar fi steagul.
Ei vor invata ce este un cetatean, cum sa ajunga la un compromis si cum sa inteleaga sensul hartilor, globurilor si graficelor. Ei invata ca mediul este o parte importanta a programului de studii sociale, modul in care oamenii depind de mediu pentru nevoile lor de baza, cum ar fi alimentele si impactul pe care oamenii il au asupra acestuia.
Gradinita este un mediu adaptat nevoilor copiilor, un loc in care cei mici sunt invatati cum sa paseasca cu incredere , in etapele urmatoare le vietii lor.