M
© 2022 JurnalismOnline. Toate drepturile rezervate.

Designerul Web, ce face acesta?

Termenul de Web Designer se refera la figura profesionala care se ocupa de planificarea si crearea de site-uri web personalizate, cu referire speciala la proiectarea strategica a interfetelor – care trebuie sa fie atractive din punct de vedere grafic si usor de navigat pe orice tip de browser si dispozitiv. Designerul de experienta a utilizatorului este o alta figura IT care poate sprijini activitatea designerului web. O faza pregatitoare pentru activitatea de Web Designer, consta in studierea sectorului de referinta: efectuarea de cercetari aprofundate si analize de benchmark asupra concurentilor si comparatorilor, ajuta la intelegerea tendintelor momentului si permite alinierea la gusturile publicului tinta.

Site-urile web – care trebuie sa raspunda atat obiectivelor de afaceri ale clientului, cat si cautarilor active ale utilizatorilor – sunt create tinand cont de o serie de elemente grafice si de design – de exemplu, echilibru, contrast, accent, ritm, unitate, linii, forme, coerenta, culoare si directie – astfel incat toate sa fie coordonate si uniforme si sa transmita mesajul dorit. In acest scop, Web Designerul se ocupa in continuare de comunicarea vizuala, punand in valoare identitatea brandului, folosind in avantajul sau toate atuurile si toate posibilitatile infinite oferite de lumea digitala.

Cele mai comune competente ale designerului web

Designerul web trebuie sa posede cunostinte eterogene referitoare la diferite domenii, de exemplu:

  • Zona de grafica – include cea mai potrivita alegere a elementelor, cum ar fi culorile, fonturile, aspectul si imaginile;
  • Domeniul IT – se refera, de exemplu, la capacitatea de utilizare a site-ului web, care trebuie sa fie, de asemenea, receptiv;
  • Domeniul de comunicare – se refera la tehnicile de marketing care pot fi utilizate pentru a adapta site-ul web la piata tinta si la tehnicile de comunicare cu aceasta tinta;
  • Aria strategica – cuprinde alegerile strategice adecvate pentru dezvoltarea marcii individuale.

Pentru ca fiecare site sa fie unic si sa aduca valoare adaugata firma web design, exista alte concepte pe care Web Designerul trebuie sa le inteleaga:

  • Arhitectura informationala – inteleasa ca structurarea site-ului si modul de navigare prin el;
  • SEO – adica construirea unui site optimizat pentru indexarea sa in motoarele de cautare;
  • Gestionarea serverului – inteleasa ca fiind serviciul care ofera un spatiu in care se poate construi site-ul web;
  • Crearea de continut – pe site trebuie sa existe un continut atractiv care sa reflecte interesele celor care fac cautari. Colaborarea cu un creator de continut web poate fi utila.

Designeri web: Principalele tehnologii utilizate

Pentru a-si desfasura activitatea, designerii web utilizeaza o varietate de instrumente tehnologice si specifice, in functie de faza procesului de creatie si productie in care se afla. O prezentare generala a celor mai frecvent utilizate instrumente poate fi urmatoarea:

  • Editori de grafica – pentru a reda imaginile vizuale ale marcii sau pentru a proiecta prototipuri si wireframe-uri;
  • Tehnologii – pentru a scrie cod si a edita continut;
  • Instrumente de testare – pentru a efectua teste pentru a verifica liniile directoare privind accesibilitatea.

Toate instrumentele si metodologiile folosite de Web Designer tind sa fie depasite, in scurt timp, de actualizarile respective: responsabilitatea Web Designerului va fi aceea de a fi la curent cu vremurile, urmand in permanenta cursuri si traininguri profesionale.

Cum sunt intepretate culorile pe un site web?

Tehnologia ofera nenumarate oportunitati pentru ca site-ul firmei dumneavoastra de avocatura sa iasa in evidenta. Cu putina creativitate, echipa ta poate construi un site cu functii captivante, pagini utile si design modern. Animatii? Continut interactiv? Cerul este limita.

Ceea ce alegeti sa includeti, desigur, depinde de daca o anumita caracteristica avanseaza obiectivele SEO ale firmei dvs. de avocatura. Acea animatie ii ajuta pe vizitatori sau ii incurca? Acea imagine face designul paginii sau doar o face sa se incarce incet?

Progresele tehnologice sunt adesea impresionante si ar trebui sa profitati de tehnologie daca aceasta este in beneficiul firmei dumneavoastra. Cu toate acestea, cu tot ceea ce poate face codul dvs., este usor sa pierdeti din vedere elementele functionalitatii site-ului web. Iar functionalitatea de baza este cea care determina daca site-ul tau web ajuta sau dauneaza obiectivelor firmei tale.

Poate tocmai ati lansat un nou site, sau poate ati intretinut acelasi site de ceva timp. In orice caz, este intotdeauna o idee buna sa verificati elementele de baza. Functioneaza link-urile tale? Pot vizitatorii sa va completeze formularele? Ai meta descrieri bune? Aceste detalii tehnice contribuie la utilizarea site-ului dvs. si ar trebui monitorizate in mod regulat.

Verificati-va site-ul in mod regulat pentru link-uri rupte. Linkurile vor deveni rupte daca continutul din afara site-ului se muta sau este eliminat sau daca editati sau stergeti adresele URL de pe propriul site. Aceasta este o parte naturala a ecosistemului web; paginile vin si pleaca. Cu toate acestea, legaturile rupte erodeaza increderea utilizatorilor si ii fac pe vizitatori sa va puna la indoiala profesionalismul. Cum poate aceasta firma sa-mi ajute la structurarea afacerii daca nu poate mentine legaturile sa functioneze?

Urm.

Prec.

Introdu Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.