M
© 2022 JurnalismOnline. Toate drepturile rezervate.

Cum se fac cursurile de navigatie?

Indiferent daca se afla pe mare sau pe o cale navigabila interioara inchisa, navigatia pe o ambarcatiune de agrement cu motor necesita un permis corespunzator si niste cursuri navigatie. Ce permis de ambarcatiune trebuie sa fie in ordine? Cat costa formarea? Cum treci testul? Ce trebuie sa faceti daca va pierdeti permisul? Tot ce trebuie sa stiti.

  • pe de o parte, licentele care autorizeaza navigatia in apele marine
  • pe de alta parte, cele care autorizeaza navigatia in apele fluviale

Fiecare dintre aceste categorii are doua optiuni: o optiune de baza (limitata de conditii) si o extensie (care va permite sa navigati fara nicio limitare privind dimensiunea sau puterea ambarcatiunii).

  1. Licente de navigatie pe mare
  2. Licenta pentru ambarcatiuni de agrement cu optiune de coasta sau „licenta de coasta”.

Permisul pentru ambarcatiuni de agrement cu optiune de coasta (sau „permisul de coasta”) este obligatoriu pentru a pilota o ambarcatiune de agrement cu motor cu o putere a motorului mai mare de 6 CP. Pentru a obtine acest permis, este necesar sa aveti cel putin 18 ani si sa aveti cetatenie romana.

Cu optiunea de coasta, titularul licentei poate :

  • navigheaza pe mare, zi si noapte, pana la 6 mile marine (putin peste 11 kilometri), fara limita de putere a motorului ambarcatiunii. Dincolo de aceasta limita, este necesara optiunea offshore
  • navigheaza pe lacuri si cai navigabile interioare inchise
  • sa conduca o ambarcatiune personala (PWC), cum ar fi un jet-ski sau un jet ski, cu o putere mai mare de 6 cai putere, dar numai in timpul zilei
  • sa utilizeze echipamente radio VHF (Very High Frequency) in apele teritoriale tarii

Retineti ca permisul de navigatie de agrement cu optiune de coasta nu este necesar pentru a pilota o ambarcatiune cu vele pe mare (cu conditia ca puterea motorului sa nu depaseasca 6 cai putere).

Licenta pentru ambarcatiuni de agrement – optiune de coasta – extindere la mare adancime

Licenta offshore (sau prelungirea „offshore”) este o prelungire a optiunii de coasta. Este esential pentru navigarea unei ambarcatiuni cu o putere a motorului mai mare de 6 CP. Pentru a o obtine, trebuie sa aveti cel putin 18 ani, sa fiti cetatean roman si sa detineti in prealabil „permisul de coasta”.

Titularul unei licente offshore poate naviga, zi si noapte, in largul marii (offshore) si pe lacuri si ape inchise, fara nicio limitare a distantei sau a puterii motorului. Din nou, aceasta prelungire nu este necesara pentru a naviga cu un iaht pe mare.

Permisul pentru ambarcatiuni de agrement pentru apele interioare sau „permis fluvial”.

Cunoscut si sub numele de „permis fluvial”, permisul de navigatie pe caile navigabile interioare permite titularului sau sa conduca o ambarcatiune cu motor cu o putere mai mare de 6 cai putere (4,5 kilowati) si o lungime mai mica de 20 de metri, la o distanta limitata de un adapost.

Este obligatorie pentru a conduce anumite ambarcatiuni cu motor pe rauri, lacuri, iazuri si canale si este necesara si pentru a pilota o ambarcatiune de navigatie interioara (jet-ski, motonautique) sau o ambarcatiune cu vele de mai putin de 20 de metri cu un motor de peste 6 cai putere.

Cele mai vibrante apusuri de soare, cerul sufocat de nori si zilele care provoaca tusea au toate ceva in comun: se intampla din cauza aerosolilor, particule minuscule care plutesc in aer. Aerosolii pot fi picaturi minuscule, particule de praf, bucati de carbon negru fin si alte lucruri si, pe masura ce plutesc prin atmosfera, schimba intregul echilibru energetic al planetei.

Avantajele aerosolilor

Aerosolii au un efect enorm asupra climei planetei. Unii dintre ei, cum ar fi carbonul negru si maro, incalzesc atmosfera Pamantului, in timp ce altele, precum picaturile de sulfat, o racesc. Oamenii de stiinta cred ca, in general, intregul buget de aerosoli ajunge sa raceasca usor planeta. Dar exact cat si cat de mult se poate schimba acel efect in zile, ani sau secole inca nu este complet clar.

Termenul de aerosol este un captivant pentru multe tipuri de lucruri mici care ajung suspendate in atmosfera, de la suprafata planetei pana la marginile spatiului. Ele pot fi solide sau lichide, infinitezimal de mici sau suficient de mari pentru a fi vazute cu ochiul liber.

Aerosolii „primari”, cum ar fi praful, funinginea sau sarea de mare, provin direct de la suprafata planetei. Sunt ridicati in atmosfera de vanturile puternice, impuscati in aer de vulcani care explodeaza sau se indeparteaza de cosuri sau flacari. Aerosolii „secundari” se formeaza atunci cand diferite lucruri care plutesc in atmosfera, cum ar fi compusi organici eliberati de plante, picaturi de acid lichid sau alte materiale, se ciocnesc impreuna, culminand cu o reactie chimica sau fizica.

Aerosolii provin atat din surse naturale, cat si din surse umane – si uneori din ambele simultan. Praful, de exemplu, este curatat din deserturi, marginile uscate ale raurilor, albiile uscate ale lacurilor si multe altele.

Concentratiile sale in atmosfera cresc si scad odata cu clima; in perioadele reci si uscate din istoria planetei, precum ultima era glaciara, mai mult praf a umplut atmosfera decat in ​​perioadele mai calde ale istoriei Pamantului. Dar oamenii au afectat acel ciclu natural, facand unele locuri mai praf decat ar fi altfel si mentinand alte zone umede.

Urm.

Prec.

Introdu Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.