R1234yf este un agent frigorific de hidrofluoroolefina (HFO). Agentii frigorifici HFO, dupa cum puteti afla si de pe https://www.magazin-virtual.net/ce-este-freonul-auto/, sunt compusi din atomi de hidrogen, fluor si carbon, dar contin cel putin o dubla legatura intre atomii de carbon. Datorita compozitiei sale, R1234yf nu deterioreaza stratul de ozon sau are un impact minim asupra incalzirii globale.
Nu aveti nevoie de o licenta de manipulare a agentului frigorific sau de o autorizatie de comercializare a agentului frigorific pentru a manipula, vinde sau depozita acest agent frigorific.
Principalele caracteristici ale R1234yf:
- Toxicitate scazuta.
- GWP scazut; GWP = <1
- Potential zero de epuizare a ozonului.
- Clasa A2L agent frigorific – Usor inflamabil.
- Contributie totala scazuta la schimbarile climatice.
- Aceleasi presiuni de functionare ca si sistemul R134a.
De ce echipament am nevoie sa manipulez R1234yf?
Cerinta generala pentru instrumentele R1234yf este ca acestea sa fie „rezistente la aprindere”. Uneltele rezistente la aprindere ofera un mediu de lucru / scule fara scantei. Aceasta referinta este relevanta pentru orice instrument care are cerinte electrice.
R1234yf este compatibil cu echipamentele R134a existente?
Nu. Circuitul frigorific al sistemului R1234yf este accesat utilizand cuplaje de service care au o dimensiune diferita de cele ale unui sistem R134a.
Conexiunea furtunului cuplajului de service are de asemenea, un filet din stanga, care necesita un furtun corespunzator pentru conectare. De aici si necesitatea unui set de manometre R1234yf.
R1234yf este clasificat ca agent frigorific A2L usor inflamabil si necesita utilizarea unor echipamente concepute pentru a fi utilizate cu un astfel de agent frigorific.
Exceptia este un detector electronic de scurgeri. Mai multi producatori produc detectoare care sunt potrivite pentru ambii agenti frigorifici. Verificati la distribuitorul de agent frigorific.
Pot converti un sistem R134a in R1234yf?
Nr. Sistemele R134a nu au fost proiectate sa functioneze folosind un agent frigorific inflamabil. Sistemele R134a nu ar trebui convertite pentru a utiliza R1234yf deoarece aceste sisteme nu pot fi convertite la un nivel care indeplineste cerintele standardelor internationale (SAE J639 si SAE J2842) stabilite pentru sistemele care utilizeaza R1234yf.
Standardele stabilesc cerinte specifice pentru proiectarea sistemului. De exemplu, evaporatorul R1234yf este semnificativ mai puternic decat cel pe care l-ati gasi in mod obisnuit intr-un sistem R134a.
In afara de aspectele de siguranta, desi cei doi agenti frigorifici au proprietati termodinamice similare, nu sunt la fel. Prin urmare, deteriorarea compresorului sau limitarile de performanta ale sistemului pot fi experimentate prin incercarea de a converti un sistem R134a in R1234yf.
Probleme de siguranta pe care trebuie sa le cunoasteti atunci cand manipulati R1234yf
R1234yf este clasificat ca A2L usor inflamabil. Tehnicienii trebuie sa ia masurile de siguranta relevante pentru transportul, depozitarea si manipularea corecta a unui gaz inflamabil. Aceasta ar include, dar nu se limiteaza la, asigurarea faptului ca nu exista flacari deschise (inclusiv fumatul) in apropierea sistemului. De asemenea, este demn de remarcat faptul ca substantele foarte toxice sunt create atunci cand acest gaz este ars.
La manipularea acestui agent frigorific trebuie purtat echipament de protectie individuala adecvat (EIP). Inainte de a lucra la sisteme care contin agenti frigorifici inflamabili, se recomanda formarea profesionala adecvata a agentilor frigorifici inflamabili.
IMPORTANT
Utilizati numai echipamente care indeplinesc urmatoarele standarde SAE (Societatea inginerilor auto) pentru utilizare cu R1234yf:
Echipament de recuperare a agentului frigorific:
- SAE J 2843: 2013, R1234yf echipamente de recuperare / reciclare / reincarcare pentru agenti frigorifici inflamabili pentru sisteme mobile de climatizare.
- SAE J 2851: 2015, echipamente de recuperare pentru agentul frigorific R134a sau R1234yf contaminat de la sistemele mobile de climatizare auto.
- SAE J 3030: 2015, echipamente de recuperare / reciclare / reincarcare a agentului frigorific auto destinate utilizarii atat cu R1234yf, cat si cu R134a.
- Seturi de furtunuri si manometre: SAE J 2196: 1997 furtun de service pentru aer conditionat auto.
- Detectoare de scurgeri: SAE J 2913: 2016, detectoare electronice de scurgere R1234yf, criterii minime de performanta.
Comparatie R1234yf vs. R134a
- Punct de fierbere: -29 grade Celsius R1234yf; -29 grade Celsius R134a.
- Punct critic: 95 de grade Celsius R1234yf; 102 gade Celsius R134a.
- Presiunea de saturatie la 25 de grade Celsius: R1234yf (Manometru 580 kPa); R134a (Manometru 567 kPa).
- Presiunea de saturatie la 80 ° C: R1234yf (Manometru de 2400 kPa); R134a (Manometru 2490 kPa).
- Potential de incalzire globala: R1234yf (<1); R134a (1430).
- Evaluarea inflamabilitatii: R1234yf (Clasa A2L agent frigorific – Mijloc inflamabil); R123a (A1 – Neinflamabil).
Acestea sunt cateva informatii de baza pe care este important sa le cunoasteti despre acest agent de racire pe care probabil il aveti in masina pe care o conduceti, si care va ofera aerul conditionat de care aveti atat de multa nevoie pe timpul verii.
Mai multe detalii despre aerul conditionat al masinii, despre freonul auto si despre freon in general, cu siguranta puteti descoperi pe Magazin-Virtual.net. De fapt, mai bine spus, pe acest site puteti gasi o multime de informatii utile din foarte multe domenii de activitate, deci merita sa aruncati o privire.