Certificatul ISO consta intr-un set de standarde elaborate de Organizatia Internationala de Standardizare (ISO) cu scopul de a comanda managementul in cadrul companiilor din diferitele domenii si departamente ale acestora. Vezi aici tot ce trebuie sa stii despre certificate ISO.
Ce companii pot fi certificate ISO?
Cerintele pentru obtinerea certificatelor de calitate ISO nu sunt restrictive, dimpotriva. In functie de fiecare standard, vom constata ca unele reglementari nu sunt aplicabile si, prin urmare, nu va fi necesar sa avem aceasta certificare.
Pentru multe dintre standardele ISO, nu exista cerinte de niciun fel, cele mai multe sunt deschise oricarui tip de companie, indiferent de sector, dimensiunea sau capacitatile sale economice.
Ce sunt certificatele ISO si pentru ce sunt acestea?
Certificatele ISO sunt documente care dovedesc ca o anumita companie respecta scrisoarea cu un standard ISO. In acest fel, se demonstreaza ca standardele impuse de aceasta legislatie au fost puse in aplicare in mod adecvat. Este un aspect important ca, atunci cand este aplicata, compania sa obtina o mare diferentiere in ceea ce priveste concurenta.
Aceste tipuri de certificate arata ca compania este intr-adevar competenta si de incredere, astfel incat sa atraga increderea atat a clientilor, cat si a altor segmente de public: furnizori, investitori etc. In plus, detinerea certificatelor ISO ofera companiilor posibilitatea de a realiza strategii mai ambitioase si mai competitive.
Beneficiile certificatelor ISO
In ceea ce priveste beneficiile de a fi in posesia acestui tip de certificate, cel mai important si remarcabil este faptul ca imaginea de brand este favorizata, atat in fata clientilor, cat si a societatii. Astfel, productivitatea creste, cu o orientare clara spre inovare si imbunatatire continua. Desigur, diferitii agenti ai mediului companiei, cum ar fi clientii, furnizorii si administratiile publice, le sporesc increderea in companie.
Un alt dintre marile beneficii ale detinerii certificatelor ISO este ca luarea deciziilor este mult simplificata. Si, in cele din urma, acele companii care au acest tip de acreditare isi vad cifra de afaceri crescand, deoarece se arata ca niste companii de incredere.
Tipuri de certificate ISO
- ISO 9001: ISO 9001 stabileste orientarile pe care trebuie sa le indeplineasca un bun sistem de management al calitatii. Acesta garanteaza ca societatea se angajeaza sa mentina anumite standarde de calitate care sunt conforme cu standardul. Atat bunurile, cat si serviciile oferite de companie sunt examinate pentru a certifica calitatea acestora. In acelasi mod, procesul de productie este, de asemenea, analizat in detaliu, cautand o imbunatatire continua.
- ISO 140001: in domeniul managementului de mediu, certificatul 140001 garanteaza implementarea corecta a sistemului de management de mediu. Certifica faptul ca societatea acorda atentie respectului pentru mediu, minimizand impactul activitatii productive asupra acestuia.
- ISO 5001: acest standard se invarte in jurul sistemului de management al energiei. Se asigura ca o companie utilizeaza in mod responsabil energia in timpul procesului de productie, incercand sa obtina eficienta energetica.
- ISO 27001: Acest standard se bazeaza pe sisteme de management al securitatii informatiilor. Stabileste ca societatea nu incalca niciun standard de securitate in ceea ce priveste manipularea informatiilor.
- ISO 22301: se asigura ca sistemul de management al continuitatii afacerii a fost implementat in mod corespunzator. Acesta stabileste ca compania a identificat potentiale amenintari si a ajuns la o modalitate de a-si consolida capacitatea. Prin urmare, riscul ca societatea sa fie compromisa intr-un fel este minim.
- ISO 39001:Acest standard ISO se refera la masurile care trebuie puse in aplicare pentru a asigura o siguranta adecvata in traficul rutier. Prin urmare, arata ca societatea are un interes in cresterea sigurantei rutiere.
- ISO 45001: certifica conformitatea cu standardele stabilite ale sistemelor de management al sanatatii si securitatii la locul de munca. In acest fel, compania certifica faptul ca siguranta si sanatatea operatorilor este perfect supravegheata, avand grija de toate detaliile legate de aceasta.
Atunci cand o anumita companie implementeaza certificarea diferitelor standarde ISO, inseamna ca este orientata catre un model de sisteme de management complet integrate. Exista unele standarde ISO care sunt compatibile intre ele, astfel incat este posibil sa se obtina certificarea integrata intr-un singur proces.
Alte certificate de calitate ISO: Sisteme de management integrat
Atunci cand o companie implementeaza certificarea in diferite standarde ISO, ne confruntam cu un model de sisteme de management integrat. Exista anumite standarde ISO care sunt pe deplin compatibile intre ele, iar certificarea poate fi realizata integrata intr-un singur proces.
Cu aceasta, ceea ce se realizeaza este o economie semnificativa a costurilor si, mai presus de toate, in timp pentru a obtine diferitele certificate ISO.
Aveti o companie: ce beneficii va aduc standardele ISO?
Aceste standarde voluntare au obtinut o buna recunoastere in randul consumatorilor si o buna acceptare internationala in mediul de afaceri.
Datorita acestei recunoasteri, companiile certificate in aceste standarde obtin o valoare adaugata in comparatie cu concurenta. De asemenea, realizeaza o mai buna gestionare a resurselor si a organizatiei lor, care au un impact asupra beneficiilor economice pentru companie.