M
© 2024 JurnalismOnline. Toate drepturile rezervate.

Importanta sistemului electric al masinii tale

Printre diferitele sisteme pe care le are un vehicul, unul dintre cele mai importante este sistemul electric, adesea neglijat si subestimat. Acest lucru este responsabil pentru aprinderea masinii, a bateriei, a pornirii, a incarcarii, a iluminarii si a altor accesorii electrice.

Misiunea sistemului electric este de a furniza suficienta energie si in momentul in care vehiculul este necesar prin diferitele circuite distribuite in intreaga masina. Are trei functii principale: sa furnizeze energie sistemului de scanteie, sa porneasca motorul masinii si sa furnizeze energie electrica claxonului, luminilor, senzorilor, echipamentelor de sunet si altor accesorii.

Partile importante ale sistemului electric sunt alternatorul, cutiile de sigurante si motorul de pornire. Alternatorul este responsabil pentru generarea curentului cu rotatia motorului printr-o curea care serveste, de asemenea, pentru a rula pompa de apa. Cutiile de sigurante sunt responsabile pentru protejarea sistemului electric de o suprasarcina si, de obicei, un vehicul are doua, una pentru lumini si accesorii si alta in cutia motorului pentru sigurantele principale. In cele din urma, motorul de pornire serveste pentru a facilita aprinderea motorului principal al vehiculului.

Energia pentru pornirea masinii vine de la baterie, iar odata ce vehiculul este pornit motorul merge datorita alternatorului. Cand masina este oprita, dar luminile sau echipamentele de sunet sunt inca utilizate, energia electrica este obtinuta direct din baterie, motiv pentru care este complet consumata atunci cand luminile sunt lasate aprinse si motorul este oprit. Vezi aici electrica BMW.

Cum se rezolva problemele de energie electrica auto?

Verifica secvential punctele pe care le detaliem mai jos pentru a rezolva orice problema de energie electrica a masinii, fie ca este vorba de lumini, aprindere, motor de pornire etc.

Odata ce intelegem cum este diagrama electrica sau diagrama unei masini, putem rezolva multe probleme legate de electricitatea masinii urmand cateva linii directoare mici:

Confirmati starea bateriei de 12V, deoarece o baterie deteriorata sau detasata nu permite aprinderea motorului sau functionarea circuitelor electrice.

Bateria de 12V tinde de obicei sa fie deteriorata dupa 3 sau 4 ani de utilizare, deoarece a suferit nenumarate porniri, socuri, shake-uri, expunere la temperaturi ridicate si scazute, pierderea electrolitului prin varsare sau evaporare, scurtcircuite in unele ocazii.

Cablurile electrice in stare proasta, cablurile libere, rupte, scurtcircuite produc defectarea multor circuite electrice ale masinii, mai presus de toate am fost nepasatori sa lasam prinse cablurile cu suruburi, parti ale masinii, cabluri care le permit sa primeasca caldura extrema atunci cand ating suprafetele motorului, cand li se permite sa se frece cu parti in miscare ale motorului sau masinii, ajungand sa produca scurtcircuite.

Trebuie sa eliminam aceste puncte de esec, fixarea cu legaturi din plastic sau o alta metoda de fixare a tuturor cablurilor si indepartarea lor de partile in miscare si extrem de calde.

Curata terminalele sulfatate si reglati-le in mod corespunzator, atunci cand firele intra in contact cu substante acide – cum ar fi electrolitul bateriei si alte substante – incep sa se formeze produse precum sulfatii, care ajung sa izoleze contactele electrice.

Terminalele bateriei trebuie curatate ori de cate ori se observa sulfati sau alte substante, albe sau verzi, in cele din urma strange suruburile ferm.

Informatii despre inceputul povestii brandului BMW

Fabricile BMW au fost puternic bombardate in timpul razboiului, iar instalatiile  ramase din Germania de Vest au fost interzise sa produca autovehicule sau avioane dupa razboi. Din nou, compania a supravietuit facand oale, tigai si biciclete. In 1948, BMW a reluat productia de motociclete. BMW a reluat productia de masini in Bavaria in 1952, cu sedanul de lux BMW 501.

Gama de masini a fost extinsa in 1955, prin productia sub licenta a mai ieftinului micromasina Isetta. Vanzarile lente de masini de lux si marje mici de profit de la micromasini au insemnat ca BMW a avut probleme financiare serioase, iar in 1959 compania a fost aproape preluata de rivalul Daimler-Benz.

O investitie mare in BMW a lui Herbert Quandt si Harald Quandt a dus la supravietuirea companiei ca entitate separata. Tatal lui Quandt, Günther Quandt, a fost un cunoscut industrias german. Quandt s-a alaturat partidului nazist in 1933 si a facut avere inarmand Wehrmacht-ul german, producand arme si baterii. Multe dintre intreprinderile sale au fost insusite de la proprietarii evrei sub constrangere cu compensatii minime.

Cel putin trei dintre intreprinderile sale au folosit pe scara larga muncitorii sclavi, pana la 50.000 in total. Una dintre fabricile sale de baterii avea propriul lagar de concentrare la fata locului, complet cu spanzuratoare. Speranta de viata a muncitorilor era de sase luni.

Desi Quandt si BMW nu erau conectati direct in timpul razboiului, fondurile adunate in epoca nazista de tatal sau i-au permis lui Herbert Quandt sa cumpere BMW.

Introducerea in 1962 a sedanurilor compacte BMW New Class a fost inceputul reputatiei BMW ca producator lider de masini orientate spre sport. De-a lungul anilor 1960, BMW si-a extins gama adaugand modele coupe si sedan de lux. Gama de sedanuri de dimensiuni medii BMW Seria 5 a fost introdusa in 1972, urmata de sedanurile compacte BMW Seria 3 in 1975, coupe-urile de lux BMW Seria 6 in 1976 si sedanurile de lux mari BMW Seria 7 in 1978.

Urm.

Prec.

Introdu Comentariu