M
© 2024 JurnalismOnline. Toate drepturile rezervate.

Grupul VAG: Istorie, Marci, Scandalul Dieselgate și Viitorul în Mobilitatea Electrică

Grupul Volkswagen AG (VAG) a avut un parcurs interesant de-a lungul decadelor, fiind în prezent unul dintre cei mai mari producători de automobile din lume. Povestea companiei, însă, este una plină de suișuri și coborâșuri, de la înființare până la scandalul Dieselgate și la planurile ambițioase în domeniul vehiculelor electrice. În acest articol, vom explora istoria grupului VAG, mărcile care alcătuiesc conglomeratul și strategiile lor de viitor.

Grupul VAG – Istorie

Înființat în 1937 în Germania, Volkswagen a avut un început tumultuos, având legături cu regimul nazist și cu fabricarea vehiculelor militare în timpul celui de-al Doilea Război Mondial. Cu toate acestea, după război, compania și-a schimbat direcția, concentrându-se pe producția de autoturisme pentru populație, precum celebrul Volkswagen Beetle.

În anii care au urmat, Volkswagen a început să se extindă și să achiziționeze alte mărci de automobile, formând astfel Grupul VAG. Astăzi, conglomeratul include mărci de prestigiu precum Audi, Porsche, Bentley, Bugatti, Lamborghini, SEAT și Skoda, precum și producătorul de motociclete Ducati și producătorul de camioane Scania.

Grupul Volkswagen AG (VAG) este un jucător important în industria auto, ocupând o poziție dominantă datorită portofoliului său divers de mărci, inovațiilor tehnologice și performanței sale economice. În ultimii ani, VAG a oscilat între primul și al treilea loc în topul celor mai mari producători de automobile la nivel mondial, în concurență strânsă cu Toyota și General Motors.

Grupul VAG: Mărci și segmente de piață

Una dintre forțele grupului VAG este diversitatea mărcilor pe care le deține, care îi permite să acopere o gamă largă de segmente de piață. Volkswagen, marca principală a grupului, se concentrează pe producerea de autovehicule accesibile, fiabile și eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil. Audi și Porsche sunt orientate către segmentul premium și de lux, oferind performanțe superioare și tehnologii avansate. Bentley, Bugatti și Lamborghini reprezintă partea ultralux și supercar a conglomeratului, în timp ce SEAT și Skoda se concentrează pe piața europeană și pe oferirea de autovehicule cu un raport calitate-preț atractiv.

Cele mai vândute modele ale grupului VAG sunt:

  1. Volkswagen Golf
  2. Volkswagen Polo
  3. Volkswagen Passat
  4. Audi A3
  5. Skoda Octavia

Țările cu cele mai mari vânzări pentru Grupul VAG în general, au fost în general:

  1. China – cea mai mare piață auto din lume și cel mai mare consumator de autovehicule Volkswagen.
  2. Germania – locul de origine al grupului VAG, unde brandurile locale se bucură de o popularitate ridicată.
  3. Statele Unite ale Americii – cu un interes crescut în special pentru mărcile premium și de lux ale grupului, precum Audi, Porsche și Volkswagen.
  4. Marea Britanie – o piață importantă pentru VAG, mai ales pentru mărcile Volkswagen, Audi și Skoda.
  5. Brazilia – unde Grupul VAG are o prezență puternică, în special cu brandul Volkswagen.

Grupul VAG a investit continuu în inovație și tehnologie, consolidându-și poziția în industria auto. Compania a fost un pionier în dezvoltarea motoarelor turbo diesel (TDI), transmisiei dublu-ambreiaj (DSG) și a platformelor modulare, precum MQB, care a revoluționat modul în care vehiculele sunt construite și proiectate. Aceste inovații au contribuit la consolidarea poziției grupului pe piață și la atragerea unei baze largi de clienți.

Grupul VAG a avut în general o performanță economică solidă de-a lungul anilor, cu vânzări în creștere și profituri consistente. Cu toate acestea, scandalul Dieselgate din 2015 a avut un impact negativ asupra companiei, conducând la pierderea încrederii consumatorilor, procese și amenzi care s-au ridicat la zeci de miliarde de dolari. În ciuda acestor probleme, grupul și-a revenit și a reușit să-și mențină poziția în topul producătorilor de automobile la nivel mondial.

Grupul VAG: Scandalul Dieselgate

În 2015, Grupul VAG a fost implicat într-un scandal uriaș numit Dieselgate, în care s-a descoperit că Volkswagen a folosit software pentru a falsifica emisiile de gaze poluante ale motoarelor diesel. Scandalul a afectat milioane de vehicule în întreaga lume și a dus la amenzi masive, procese și pierderea încrederii consumatorilor.

Grupul VAG: Planurile de viitor în ceea ce privește vehiculele electrice

În urma scandalului Dieselgate, Grupul VAG și-a schimbat direcția și a început să investească masiv în dezvoltarea vehiculelor electrice (EV). Compania și-a propus să devină lider în domeniul mobilității electrice și a lansat o serie de modele electrice sub mărcile Volkswagen, Audi și Porsche.

Unul dintre proiectele cheie ale grupului VAG în acest sens este platforma modulară electrică (MEB), o platformă flexibilă și scalabilă care permite producătorilor să creeze o gamă largă de vehicule electrice cu diferite dimensiuni, forme și autonomii. MEB a fost introdusă pentru prima dată în 2019, cu lansarea modelului Volkswagen ID.3, iar de atunci a fost utilizată și pentru alte modele precum ID.4, Audi Q4 e-tron și Skoda Enyaq iV.

Grupul VAG a anunțat, de asemenea, planuri ambițioase de a construi o rețea extinsă de stații de încărcare rapidă în întreaga Europă, în colaborare cu alți producători de automobile și parteneri din industrie. Acest demers face parte din strategia companiei de a facilita tranziția către mobilitatea electrică și de a elimina treptat vehiculele cu motoare cu combustie internă.

Pe lângă investițiile în vehiculele electrice, Grupul VAG și-a propus să devină o companie neutra în ceea ce privește emisiile de carbon până în 2050, conform Acordului de la Paris. Pentru a atinge acest obiectiv, compania intenționează să reducă emisiile de CO2 ale flotei sale de vehicule cu 30% până în 2025 și să crească ponderea vehiculelor electrice în vânzările totale până la 40% în 2030.

Concluzie

Grupul VAG a parcurs un drum lung de la înființarea sa în 1937, ajungând să fie unul dintre cei mai mari producători de automobile din lume. Cu toate acestea, compania a avut parte de scandaluri și provocări, precum Dieselgate, care i-au schimbat direcția și au pus accentul pe dezvoltarea de vehicule electrice și strategii de sustenabilitate. Astăzi, Grupul VAG își propune să devină un lider în domeniul mobilității electrice și să creeze o lume mai ecologică și durabilă pentru viitor.

Urm.

Prec.

Introdu Comentariu