Studiul constata ca aceasta achizitie mai rapida a limbajului la copii se datoreaza modului diferit in care adultii se adreseaza acestora.
Cercetarile au aratat cat de repede invata copiii limbi straine. O viteza care a fost intotdeauna in contrast cu capacitatea de invatare a adultilor. Acum, noi cercetari efectuate de Universitatea Carnegie Mellon din Pittsburgh (Pennsylvania, SUA), ajung sa confirme faptul ca copiii mici invata limba intr-o rata semnificativ mai mare decat cea a adolescentilor si adultilor.
Cheia acestei diferente de invatare nu vine, asa cum tinde sa credem, din diferentele de capacitate dintre copii si adulti. Este intr-adevar legata de modul diferit in care adultii vorbesc cu cei mici, asa cum se reflecta in publicatia facuta in „Psychological Science”.
Acest test a fost efectuat prin metoda dezvoltata de o echipa de cercetatori, care a permis evaluarea intr-un mod experimental a modului in care parintii folosesc ceea ce stiu despre limba copiilor lor atunci cand le vorbesc.
Modul in care adultii vorbesc cu copiii le imbunatateste achizitia de limbi straine
Cu acest sistem, a fost posibil sa se descopere ca parintii au modele foarte precise cu privire la cunostintele copiilor lor, folosindu-le pentru a se adapta la limba pe care o folosesc atunci cand le vorbesc. „Stim de ani de zile ca parintii vorbesc cu copiii altfel decat cu alti adulti in multe feluri, de exemplu, prin simplificarea discursului lor, prin complicarea cuvintelor si prelungirea sunetelor vocale”, spune Daniel Yurovsky, profesor asistent de psihologie la Universitatea Carnegie Mellon.
In plus, adultii tind sa vorbeasca cu copiii mai incet si pe un ton mai inalt, cu un enunt mai exagerat si sa introduca intrebari in comunicare pentru a le masura intelegerea.
Este un mod de a le vorbi, care face mai usor pentru copii sa se familiarizeze cu limba si care le permite sa detecteze cat de mult stiu despre limba pentru a modifica modul in care sunt vorbiti, astfel incat acestea sa fie intelese.
Acest proces este posibil deoarece parintii cunosc limba copiilor lor urmarindu-i cum cresc si invata, profitand de aceste cunostinte pentru a regla fin informatiile lingvistice pe care le folosesc in comunicarea cu ei.
Astfel, pe masura ce fluenta limbajului copilului creste, structura propozitiilor si complexitatea pe care adultii o folosesc atunci cand le vorbesc cu ei cresc. O progresie care, potrivit cercetatorilor, este similara cu cea a unui elev atunci cand invata matematica in scoala, deoarece incepeti cu algebra si apoi geometria plana inainte de a trece la calcul.
Varietate de tehnici pentru ca copiii sa inteleaga mesajul
Studiul, la randul sau, s-a concentrat pe incercarea de a intelege modul in care persoanele in varsta – parinti sau ingrijitori – ajusteaza interactiunile pentru a se potrivi cu dezvoltarea vorbirii copilului. Pentru a o detecta, a fost efectuata o activitate ludica la care este obisnuit sa se joace si in care parintii i-au ajutat pe copii – de la 15 la 23 de luni – sa aleaga un anumit animal dintr-un set de trei.
Jumatate dintre aceste animale au corespuns celor care invata de obicei inainte de varsta de doi ani, cum ar fi vaca sau pisica, in timp ce cealalta jumatate o intalnesc de obicei mai tarziu, cum ar fi, de exemplu, paunul sau leopardul.
Jocul, care a implicat 41 de perechi de copii si adulti, a masurat diferentele in modul in care parintii vorbesc despre animale pe care credeau ca copiii lor nu le cunosc in comparatie cu cele pe care credeau ca le cunosc.
Pentru a face publicitate animalului necunoscut, sa observat ca parintii au folosit o varietate de tehnici pentru a-l transmite copiilor, desi cel mai frecvent a fost sa foloseasca descriptori suplimentari care erau deja familiari copiilor.
Acest experiment a aratat, de asemenea, ca parintii nu numai ca au folosit ceea ce stiau despre cunostintele copiilor lor, dar au reusit sa schimbe modul in care au vorbit pentru prima data despre un animal observand ca copiii nu stiau acest lucru.
In aceasta cercetare, ale carei rezultate pot ajuta in domeniul invatarii automate, au fost efectuate in total 36 de studii experimentale in care fiecare animal a aparut de cel putin doua ori in joc. Iti poti trimite copilul la cursuri germana copii online.
De ce unii oameni invata o limba mai repede decat altii?
Ati observat ca exista oameni carora le este mai usor sa invete o a doua limba? Si nu este o chestiune de perceptie, ci o realitate care face sa existe oameni care, dintr-un anumit motiv, au mai multe dificultati in a intelege si a practica o alta limba, in timp ce pentru altii este mult mai simplu.
Potrivit lui Arturo Hernándes, profesor de neurostiinte si director al Laboratorului pentru Bazele Neuronale ale Bilingvismului de la Universitatea din Houston, mediul este cel care il influenteaza.