Aria organica a postarilor pe retelele sociale este din ce in ce mai limitata. Vizibilitatea continutului nostru nu mai depinde doar de calitatea acestuia, ci mai degraba s-a schimbat conceptul de retea sociala.
Facebook, Twitter si Instagram sunt platforme care pot exista in masura in care exista un model de afaceri care le sustine. Cu alte cuvinte, proprietarii si strategiile din spatele fiecarei retele de socializare cauta modalitati de a face din fiecare platforma una profitabila.
Acesta este motivul principal pentru care retelele sociale in ansamblu au limitat sfera publicatiilor pe care utilizatorii si companiile le pot vedea pe Facebook sau Twitter. Acum daca vrem sa ajungem mai departe, suntem obligati sa platim pentru vizibilitatea continutului nostru.
In ultimii ani s-au dezvoltat si perfectionat diferitele tehnici care exista pentru a oferi servicii de promovare online calitative. Concluzia principala la care am ajuns este ca, continutul trebuie sa fie bine aliniat pentru ca promovarea sa fie eficienta.
In aceasta postare vom analiza cei cinci factori care duc la succesul actiunilor noastre promotionale pe Internet.
- Definiti promotia online
In primul rand, este foarte important sa definim de ce facem o promovare online. Care sunt obiectivele? Principalele motivatii pentru promotiile online sunt:
- Lansati un produs sau serviciu;
- Capturati noi clienti potentiali si cresteti baza de date;
- Obtineti popularitatea marcii;
- Cresteti vanzarile.
La stabilirea obiectivelor care ne vor defini campania trebuie sa tinem cont de metodologia SMART. Obiectivul care se stabileste pentru campanie trebuie sa fie Specific, Masurabil, Atins, Relevant si Timp (eficient dpdv a timpului).
- Elementele pe care le vom folosi
In aceasta sectiune ne concentram pe continutul promotiei online.
Pentru a genera continutul vom folosi de preferinta trei elemente: un blog, o pagina de destinatie si un newsletter.
Pentru a raspandi acel continut pe care il vom fi generat, vom folosi trei canale: retelele de socializare, reclamele si campaniile SEM.
Este adevarat ca, continutul este cel mai important element al oricarei actiuni sau mesaj pe care dorim sa-l comunicam. Cu toate acestea, conteaza nu numai povestea pe care vrem sa o spunem, ci si cum, unde si cand o spunem.
- Alinierea continuturilor
Realizarea unei promovari online este o oportunitate de a incepe povestea pe care vrem sa o spunem si sa o semanam ulterior.
Pe parcursul pregatirii continuturilor, este timpul sa aliniem cele trei canale pe care le vom folosi si pe care le-am mentionat anterior, intr-un tot coerent: blogul, pagina de destinatie si newsletter-ul.
- Program de publicare
Nu in ultimul rand, inainte de a incepe promotia online trebuie sa stabilim care este programul de publicare.
Stiind la ce data vom efectua ce actiune ne va permite sa avansam sarcinile legate de promovare si sa anticipam evenimente neprevazute.
- Analiza rezultatelor si a concluziilor
Odata ce avem rezultatele putem trage concluzii, tinand cont ca daca nu am reusit, trebuie sa analizam care este motivul.
O promovare online este o oportunitate unica de a-ti face publicitate brandului sau a companiei si a intra in legatura cu potentialii clienti. Fie ca doriti sa va cresteti vizibilitatea sau daca doriti sa cresteti vanzarile afacerii dvs. sau sa faceti cunoscut un nou produs, serviciile de acest tip va pot ajuta.