M
© 2024 JurnalismOnline. Toate drepturile rezervate.

Amazon comanda 100.000 de autoutilitare de la startup-ul Rivian

Startup-ul producator de vehicule electrice Rivian a avut parte de un impuls suplimentar din partea gigantului de cumparaturi online Amazon, care a facut o comanda de 100.000 de vehicule electrice pentru livrare. Anuntul a fost facut odata cu prezentarea angajamentului climatic (Climate Pledge) al Amazon, compania solicitand semnatarilor sa ajunga la nivelul zero-net in ceea ce priveste emisiile de carbon pana in 2040, cu 10 ani inaintea obiectivelor stabilite prin Acordul de la Paris.

Pe langa faptul ca lucreaza cu un retailer din mediul online, compania Rivian lucreaza si cu marile companii auto. In acest moment, ei sunt implicati in proiecte pentru viitor alaturi de Ford.
Producatorul isi propune sa produca o gama de vehicule electrice 4×4 pentru toate tipurile de teren, construita pe propria sa platforma personalizata. Doua astfel de modele sunt R1 SUV si R1T pick-up, ambele prezentate la Salonul Auto de la Los Angeles de anul trecut. Rivian a atras astfel investitii importante din partea firmelor, una dintre acestea fiind Ford.

Cat despre Amazon, retailerul va investi 440 milioane de dolari, anticipand o a doua runda de investitii in Rivian, in valoare de 700 milioane de dolari. Compania a spune despre comanda masiva facuta celor de la Rivian ca este cea mai mare comanda lansata vreodata pentru un vehicul electric pentru livrari.
Primele autoutilitare construite de Rivian vor intra in serviciu in 2021. Amazon a declarat ca intentioneaza ca pana in 2020 sa aiba pe sosele 10.000 de masini, iar pana in 2030 pe toate cele 100.000. Compania a mai spus ca aceasta investitie si comanda de vehicule vor „accelera productia de vehicule electrice, esentiale pentru reducerea emisiilor din domeniul transporturilor”.

Doar cateva imagini in avanpremiera ale autoutilitarei au fost facute publice, insa acestea au fost lansate fara detalii sau specificatii tehnice. Cu toate acestea, faptul ca sigla serviciului de livrare Prime al companiei, precum si sigla „Powered by Rivian” fac parte din designul vehiculelor sugereaza ca acestea ar putea fi realizate pe platforma personalizata a Rivian pentru vehicule electrice, dupa un design de caroserie specificat de Amazon.

Aceste vehicule electrice vor ajuta Amazon in ceea ce priveste obiectivul sau de lunga durata de a identifica modalitati de reducere a costurilor si de imbunatatire a eficientei operatiunilor sale de livrare, mai ales pentru livrarile pe ultima suta de metri catre clientii din orase.
Tranzitia la vehicule electrice nu doar ca va reduce costurile pentru combustibil, dar va si garanta ca vehiculele Amazon nu vor fi afectate de zonele cu emisii reduse, care se instituie din ce in ce mai frecvent in orase. Primele van-uri vor fi utilizate probabil in orasele mari din America.

Rivian s-a lansat recent in productia de vehicule electrice la o fabrica din Illinois – o fabrica folosita anterior si de Mitsubishi – iar comanda venita din partea Amazon este un impuls urias pentru ca activitatea lor sa functioneze fara probleme. Fabrica este imensa si are capacitatea de a produce 350.000 de unitati pe an! Cu toate acestea, obiectivul initial al Rivian este de a vinde anual 50.000-60.000 de off-road-uri electrice premium pana in 2025.

Poluarea auto in orase, ca si costurile pentru alimentarea cu combustibil a flotelor mari de utilitare beneficiaza de o atentie din ce in ce mai mare, asa ca in mod cert vom vedea mai multe stiri pozitive de acest gen in anii urmatori.

Urm.

Prec.

Introdu Comentariu